BMW i3 2021: date tehnice, preț, data lansării

În ajunul începerii Salonului Auto de la Frankfurt, Neue BMW Company a prezentat o versiune actualizată a noului vehicul electric compact BMW i3 2021 . Modelul a cunoscut prima actualizare majoră de la introducerea sa la sfârșitul anului 2013. Desigur, îmbunătățirile au fost făcute încă din 2021 – apoi berlina a primit o baterie nouă cu o capacitate de 33 kWh (anterior bateria era de 22 kWh).

Noul BMW i3 2021

Actualizarea actuală a fost însoțită de modificări mult mai semnificative, cum ar fi revizuirea designului extern și îmbunătățirea instrumentelor. Cu toate acestea, principalul rezultat al actualizării a fost apariția modificării sportive a noului BMW i3 2021 , care diferă într-o configurație diferită de bare de protecție, jante mai mari, un șasiu modificat și un motor electric. productivitate crescuta.

Opțiunea „încălzită” va fi disponibilă în noiembrie 2021 cu versiunea obișnuită la un preț de 45.750 de euro. Costul de bază al limuzinei clasice din Germania este de 37.550 de euro.

În țările din Lumea Veche, noua mașină electrică BMW i3 2021 se bucură de o cerere foarte stabilă, în special în ceea ce privește prețul nesăbuit. Și curba vânzărilor după lansarea modelului progresează în mod regulat: 9048 de unități au fost vândute în 2021, 11851 de unități în 2021, 14999 de unități în 2021.

Principalii concurenți împotriva Renault Zoe și Nissan Leaf, dacă nu sunt retrași, nu sunt prea puternici, distribuiți în 2021, cu ediții de 21.240 și respectiv 18.210 exemplare. Cu toate acestea, aceștia nu revendică statutul de primă și au o dimensiune mai modestă (Nissan costă în jur de 23 de mii de euro, Renault 22 de mii de euro).

Prin urmare, perspectivele de creștere pentru noul BMW i3 în 2021 sunt foarte bune. Prin urmare, este interesant să examinăm mai detaliat caracteristicile tehnice ale noutății germane.

Designul caroseriei noului BMW i3 și al noului BMW i3 2021

În ciuda dimensiunilor sale modeste, vehiculul electric bavarez a fost deja caracterizat printr-un aspect dinamic înainte de restilizare, care a fost completat de o masă de „așchii” cu un design neobișnuit. După o actualizare planificată, hatchback-ul părea și mai luminos și mai interesant, mai ales în versiunea sport a noului BMW i3. Dar despre asta vom vorbi puțin mai târziu, la început vom aborda metamorfoza care a avut loc odată cu apariția obișnuitei „ai-treime”.

Imagini ale noului BMW i3 2021

În primul rând, să fim atenți la o simplă schimbare în schema de culori a caroseriei în două tonuri – dacă acea umbră din fața culorii negre contrastante de pe capotă, acoperiș și hayon este acum grila de acoperiș și arcurile de pe ușile laterale. În plus, barei de protecție față și spate au primit un design diferit, iar alte elemente argintii au apărut pe corp.

✓ De asemenea, puteți verifica:

  • Land Rover Discovery Sport 2021
  • Audi A6 2021

Astfel de accente sunt plasate, de exemplu, în partea inferioară a pereților laterali și pe capacul portbagajului, iar contururile superioare ale geamului lateral sunt, de asemenea, delimitate de benzi de lumină care se extind spre spate.

Proiectarea unității de alimentare BMW i3 2021

Optica noului BMW III are acum o versiune complet LED cu standard. Acest lucru este valabil pentru stopurile, farurile și chiar fotografiile orizontale ale indicatorilor de direcție. Gama de emailuri pentru corp a fost extinsă pentru a include două culori noi, inclusiv șase culori: Capparis White, Flow Black, Melbourne Metallic Red, Imperial Blue Metallic, Protonic Blue Metallic, Mineral Grey Metallic.

Versiunea „sportivă” a noului BMW i3 2021 diferă de normă prin faptul că are bare de protecție mai puternice, cu inserții decorative și capace originale, extensii ale axului roții și jante exclusive din aliaj de 20 de inci. O caracteristică a versiunii S este utilizarea omniprezentă în finisajul exterior al luciului negru.

Spre deosebire de exterior, mașina electrică bavareză nu a primit multe actualizări. Principala inovație a fost sistemul multimedia iDrive îmbunătățit cu un ecran de 10,25 inch, un meniu îmbunătățit, o funcție îmbunătățită de recunoaștere a vorbirii, sistemul de navigare profesional, un nou pachet de aplicații și interfața Apple CarPlay (opțional).

Restul rămâne neschimbat – configurația anterioară a cabinei cu 4 locuri se încheie cu utilizarea predominantă a materialelor reciclate și a materiilor prime regenerabile, prin care ușile se deschid reciproc, o listă familiară de seturi complete (atelier, mansardă, cabană și suită).

Interiorul noului BMW i3 2021

Inginerii germani au adus inovații cu un număr mare de asistenți electronici. Acestea includ un asistent de parcare (accelerarea comenzilor, frânarea, selectarea treptelor de viteză și rotația volanului), o cameră de marșarier, o avertizare de coliziune frontală cu detectare a pietonilor, un control automat al vitezei de croazieră cu funcție stop & go, km / h).

Date tehnice ale noului BMW i3 2021

Versiunea clasică a noului BMW i3 2021 este alimentată de un motor electric cu o putere de 170 CP. (250 Nm), transmisie de tracțiune cu o treaptă de viteză cu o singură treaptă pe puntea spate. Accelerarea la 100 km / h în mașină durează 7,3 secunde, limita de viteză fiind setată la 150 km / h. Mașina electrică este echipată cu o baterie de tracțiune litiu-ion cu o capacitate de 33 kWh, care, atunci când este complet încărcată, oferă o rezervă de putere în ciclul standard NEDC – 290 km în ciclul WLTP – 235 km în condiții reale – aproximativ 180 km .

Modificarea sportivă a noului BMW i3 2021 a fost controlată de un motor electric modificat al modelului i3 obișnuit. Datorită unui program de control diferit și a unui nou depozit, producția ar putea fi mărită la 184 CP. și 270 Nm. Datorită productivității crescute la 14 CP și 20 Nm, hayonul a reușit să îmbunătățească ușor proprietățile dinamice. Accelerarea la „sute” a versiunii cu indicele S nu depășește 6,9 ​​secunde, iar viteza maximă a vehiculului este limitată la 160 km / h.

Bateria din versiunea „încărcată” are aceeași capacitate de 33 kWh, ceea ce corespunde aproximativ aceleiași rezerve de putere reale de 180 km. Încărcarea bateriei la 80% atunci când este conectat la un nou dispozitiv BMW i Wallbox durează 2 ore 45 minute – aproximativ 11 ore când este conectat la o rețea de acasă.

În plus față de un motor electric puternic, versiunea i3s are o suspensie sport de 10 mm subestimată, cu arcuri originale, amortizoare și stabilizatoare. O suspensie mai fermă și mai rigidă îmbunătățește stabilitatea vehiculului la viteze mari și în viraje strânse. Realizarea potențialului șoferului este pe deplin susținută de modul sport, care poate fi selectat prin intermediul selectorului de acționare.

Ambele versiuni ale noului  BMW i3 2021 sunt echipate opțional cu un motor pe benzină cu doi cilindri cu o cilindree de 0,65 litri (38 CP), care nu transferă tracțiunea pe roți, ci funcționează doar în modul generator pentru a încărca bateria. Cu motorul pe benzină în funcțiune, care este echipat cu un rezervor de 9 litri, ridicarea efectivă a hayonului este de 330 km, cu 150 km mai mult decât cu modificarea fără generator.

Pe de altă parte, cu un motor la ralanti, mașina nu trebuie să depășească 220 – 235 km în ciclul NEDC – consumul accelerat de energie se datorează 120 kg suplimentare, ceea ce reprezintă greutatea generatorului de bord cu toate dispozitive.

Imagini ale noului BMW i3 2021

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 voce, În mijloc: 5 din 5)